Fakta om hudvårdsmärkenResor

London med Elemis!

Häromdagen var jag på ansiktsbehandling hos min mor och hon frågar mig i vanlig ordning ”Vad använder du för produkter nu?” (För hon kan ju aldrig veta då jag byter hej vilt).
Elemis svarar jag.

”Fortsätt med det” säger hon, och så pratade vi inte mer om den saken.

Och det fick mig att tänka på att jag känt mig väldigt fin i huden det senaste och extra mycket sedan min delux-VIP- extra ordinary- royal treatment på House of Elemis i London. Vad det innebar? Det ska jag berätta nu!

För några veckor sedan var jag och min mamma på inspirationsresa i London tillsammans. Min mor Lena äger som du kanske vet Hudoteket och är hudterapeut sedan 36 år tillbaka. Själv driver jag Hudoteket.se, alltså Hudoteket Webshop. En stor del av resan bestod av att göra olika studiebesök och det största och viktigaste var House of Elemis. House of Elemis är Elemis Flagship Store och även ett Day SPA i Mayfair, en av de tjusigaste delarna av London.

Vi inledde resan med att anlända till vårt hotell som låg med utsikt över Big Ben! Det var annat än när jag bodde i London sist, då hade jag utsikt över kackerlackor…;-)

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2574

Jag säger som farfar när man gjorde ett bra drag i kortspel ”nu steg du i min aktning”…Detsamma gäller för hotellet, Elemis på badrummet var ju ett stort plus =)

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2589

Clara, Field Sales & Training Manager Salong & SPA och jag

På kvällen mötte vi upp Clara och Joakim från Dermarome (svernska agenturen för Elemis) för dinner and drinks på Hakkasan. Alltså…Hakkasan… En av de bästa restaurangupplevelserna jag har haft, det var helt sjukt. Vi fick någon stor meny där man fick smaka en massa olika och det var tur för det var ju helt omöjligt att välja. Allt lät gott (och det som inte lät gott var gott ändå). Rekommenderas starkt!

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2590

Joakim, VD på Dermarome och Lena, ägare och VD för Hudoteket.

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2587

Första laddningen…

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2595

Och andra!

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2603Dagen efter var det dags för vårt besök hos Elemis.

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2610
Innan behandlingen genomgick man en lång konsulation där man gick igenom önskemål, hur man upplever huden samt hur huden faktiskt ser ut. Jag och mamma hängde i ”The Penthouse”, en egen våning med en gemensam lounge och på var sin sida av den fanns det ett behandlingsrum till oss var.

855x500-Penthouse_INFO

Bild lånad från Elemis.com. Allt gick så undan så jag hann inte fota!

Andrea at house of elemis london | skonhetssnack.se

Efter en två timmar (!!!) lång behandling fick vi sitta ned tillsammans med vår terapeut som gick igenom vilka produkter som hon ansåg var bäst för mig. Rekommendationerna såg ungefär ut som det jag hade hemma, med några goa tillägg som jag använt ett tag nu. Recension kommer i ett annat inlägg. Shannay som hade hand om mig gjorde först en djupgående massage över hela kroppen och sedan en lystergivande ansiktsbehandling. Efter detta sade de till oss ” no makeup” och det kändes kanske sådär när man skulle luncha med Utbildningschefen och Marknadschefen på Elemis, men men, sagt och gjort.

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2626

Efter lunchen besökte vi Elemis-diskar på några varuhus. Här är Elemis utbildningschef tillammans med en varuhuschef.

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2628

Avslutningsvis gick vi till huvudkontoret som bara låg ett stenkast från där jag jobbade förr. Galet… Där fick vi en genomgång av vad som händer nästa år. Och vilket år det kommer bli! Mycket smaskiga nyheter …=)

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2647Och jag ska såklart kladda på allt!

Hudoteket på Elemis-resa skonhetssnack.se IMG_2665

Här har ni mig, au naturell, tillsammans med en av Elemis grundare med det fina namnet- Noella.

Ett grymt inspirerande besök och det var så roligt att få se ansiktena bakom alla namn som man antingen bara har mailkontakt med eller läser om. Elemis är verkligen ett fantastiskt märke som i och med denna resa estade sig fast ännu mer i mitt hjärta.

<3 Andrea

Dela detta inlägg

Andrea Olofsson heter jag och på denna blogg snackar vi skönhet! Jag är uppvuxen i skönhetsbranschen och har därav testat det mesta av det bästa. Och självklart även grejer som inte är lika bra =) Läs gärna mer om mig och min bakgrund inne på "Om mig" i toppmenyn. Har du frågor? Ställ dem gärna i kommentarsfältet, jag älskar skönhetssnack!